Софія Ягоцька, учениця 9 класу ліцею № 2 м. Дрогобича, перемогла у всеукраїнському фіналі німецько-українського проєкту «Молодь дебатує»

Національний фінал відбувся 24 та 30 червня. У ньому брали участь вісім школярів. Серед них і наша землячка — Софія.

Школярка пів року тому почала вивчати ще новий для себе дебатний формат у ліцеї № 2, де учнів готують до німецьких розмовних бесід та дискусій, після чого потрапила до міжрегіональних змагань, пізніше до півфіналу і в результаті виборола перемогу в фіналі, який через війну довелось проводити в онлайн-форматі.

«Коли тільки почала цікавитись форматом дебатів, я дуже захопилась цією темою. Але з кожним пройденим етапом, я все більше хвилювалась, адже відчувала дуже велику відповідальність. На кожному етапі ставало менше учасників, відповідно і рівень ставав сильніший. У фіналі ж залишились надзвичайно добре підготовлені люди. З ідеально «відшліфованими» позиціями, чіткими та конструктивними аргументами», — розповіла Софія Ягоцька.

У фіналі дебатантам було запропоновано обговорити у позиції Pro та Contra (за та проти) тему «Чи потрібно створити міжнародну систему на прикладі «Дія»?». Як стверджують керівники ініціативи, ця тема була обрана не випадково, адже в проєкті «Молодь дебатує» розмірковували над тим, яким досвідом Україна може обмінятись з Європою. Відтак, діджиталізація та активний розвиток цифрової галузі в нашій державі є одним з таких прикладів.

«У цій темі я виступала як Pro 1, тобто за потребу. Але насправді  готувати потрібно дві сторони думок, бо наперед визначеної позиції в дебатах немає. Що вибереш на жеребкуванні – те і матимеш. Якщо ти витягнув якусь сторону, ти маєш чітко її вести, аргументувати та неухильно донести думку до кінця», — поділилась думками Софія.

Проєкт «Молодь дебатує» існує з 2016 року. У ньому беруть участь більше 70 шкіл з понад 20 областей України. За словами вчительки німецької мови Дрогобицького ліцею №2 Оксани Дяків, навчальний заклад вже другий раз бере участь у дебатах. Сама ж педагогиня, яка допомагала Софії готуватись до дебатів, дуже пишається успіхами своєї учениці.

«Я вважаю, що дебати це дуже доцільна форма навчання на всіх уроках. Вони спрямовані на розвиток комунікативних навичок, критичного мислення, вміння презентувати себе та свою думку в суспільстві. Ми повинні готувати молодь до розбудови нашої держави, адже саме від них залежить наше майбутнє», — прокоментувала Оксана Дяків.

Софія Ягоцька стверджує, що окрім всебічного розвитку та ерудованості, дебати відкривають великі можливості перед школярами. Здобувши перемогу в фіналі, дівчина отримала українсько-німецький сертифікат, який слугує великим бонусом у майбутньому навчанні.

«Це нереальний досвід, який багато чому вчить та дає велике розуміння теми, про яку ми говоримо. Я тепер знаю, які швидкості витримує захисний шолом велосипедистів або які документи потрібно для вивезення тварин за кордон. Також я вивчила всі постанови ВРУ щодо електронних документів. Це підґрунтя на майбутнє, завдяки якому людина стає всебічно обізнана, може підтримати діалог на абсолютно різні теми», — додає дівчина.

Також учениця зауважила, що участь у дебатах вимагає сумлінної праці, старань та часу. Спільно з викладачками, які долучились до підготовки, а це Оксана Дяків та Уляна Маланяк, Софія розробляла промови, аргументи та контраргументи до дебатів.

«Я рекомендую всій молоді, яка хоче бути успішною, спробувати себе в такому форматі. Це дуже допоможе чітко розуміти свою позицію, відстоювати свою думку та бути обізнаним у різних темах», — стверджує Софія Ягоцька.

Додамо, що ініціатива «Молодь дебатує» спрямована на розвиток комунікативних навичок та критичного мислення молоді через навчання не тільки грамотно відстоювати власні погляди, але й поважати позицію співрозмовника/-ці, дискутуючи на суспільно важливі теми. Її метою є активніше залучити шкільну молодь до розбудови громадянського суспільства.