Бінарні та білінгвальні уроки – модна тенденція чи сучасна практика?

Таке запитання ми обговорили на освітній майстерці з учителями нашого ліцею №2. Сьогодні існує багато викликів сучасному педагогові у щоденній самоосвіті та вдосконаленні. Ми готуємо для учнів інтегровані, бінарні, білінгвальні уроки.., тож намагались спільно визначити особливості, мету, цілі, завдання, «родзинки» таких уроків, використовуючи власний досвід. 

Об’єднавшись у три групи, ми з’ясували, що вже знаємо про інтегровані уроки, які може проводити кожен вчитель самостійно, при цьому поєднуючи теорію та практику з кількох дисциплін одночасно, наприклад, як у інтегрованому курсі НУШ – ЯДС (я досліджую світ): мистецтво, література, робототехніка… Бінарні уроки ведуть одночасно двоє фахівців з різних навчальних дисциплін, наприклад, учитель історії та трудового навчання, математики та мистецтва, літератури та фізичного виховання…. Білінгвальний (двомовний) урок об’єднує двох учителів, які застосовують дві мови: іноземну та рідну мову учнів або різні іноземні мови.

Наша майстерка була прикладом бінарного уроку. Ми прослухали та проаналізували притчу про мудреця (література), який наповнив банку камінням, горохом та піском, і у всіх випадках вона була повною. Тож банку ми символічно порівняли з уроком, а те, чим її наповнюємо, це досвід, який залишається учням. Під час виготовлення паперових янголят (трудове навчання, малювання) лунала відома колядка «Прилетіли янголята» (елемент музичного мистецтва) та аудіозапис казки Наталії Сиротич «Кольорові янголята» (аудіювання з мови та літератури).  

Завдяки рефлексії учасники підсумували, що всі учителі проводять інтегровані уроки, оскільки часто використовують різні методи та форми роботи. Кабінети, особливо початкової школи, обладнані різноманітним мультимедійним обладнанням, що дає змогу відтворювати аудіо, відео, проводити майстерки… І саме від нас залежить, як ми наповнимо свою символічну банку (урок). Чи будемо закладати туди «важкі камені» нарікаючи, з примусу або ж із легкістю та бажанням зацікавити наших учнів.

Наталя Веретко