• +380324420386
  • Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

ВІЛ/СНІД – стосується кожного!

Щорічно 1 грудня у світі відзначається Всесвітній День боротьби зі СНІДом. Його мета – привернути увагу громадськості і нагадати суспільству, що ВІЛ/СНІД є однією з самих глобальних проблем людства.

ВІЛ-інфекція – це соціально небезпечне інфекційне захворювання, що розвивається внаслідок інфікування вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ), довготривалого переживання (персистенції)  ВІЛ в лімфоцитах, макрофагах  та клітинах нервової тканини. Хвороба характеризується прогресуючою дисфункцією імунної, нервової, лімфатичної та інших  систем організму. Відповідно до сучасних уявлень ВІЛ-інфекція відноситься до невиліковних хвороб, має тривалий хронічний перебіг і, в разі відсутності  ефективної терапії, закінчується смертю хворого.

Батьківство в епоху цифрових технологій

З нагоди проведення Всеукраїнської інформаційної кампанії «16 днів проти насильства» в період 25 листопада -10 грудня пропонуємо ознайомитись із серією з шести навчальних відеоуроків для батьків та дорослих, які працюють з дітьми та для дітей «Батьківство в епоху цифрових технологій»: 

Відеоурок 1 - Захист дітей онлайн 

Відеоурок 2 - Сексуальний шантаж 

Відеоурок 3 - Секстинг 

Відеоурок 4 - Секс-чатинг 

Відеоурок 5 - Грумінг 

Відеоурок 6 - Зображення сексуального характеру, що використовуються для помсти

Інформаційні продукти запропоновані Офісом Ради Європи в Україні.

Соціальний педагог Живчин С. В.

Знаю права і змінюю світ

125832488 976893269464701 7381739507418258803 n20 листопада — Всесвітній день дітей. Цього дня було прийнято перший в історії документ, який об’єднав майже всі країни світу, — Конвенцію про права дитини. З цієї нагоди разом із учнями 6-Г класу ліцею №2 Дрогобицької міської ради проведено урок "Знаю права та змінюю світ". Тим самим ми приєднались до ініціативи «Найбільший урок у світі» про права дитини та глобальні Цілі сталого розвитку.

#Найбільший_урок_у_світі
#Знаю_права_і_змінюю_світ

 Соціальний педагог Живчин С. В.

Безпека дітей в Інтернеті

Головна

Інтернет-технології стали природною складовою життя дітей і сучасної молоді. Комп’ютер є не тільки розвагою, але й засобом спілкування, самовираження та розвитку особистості.

Самостійне пізнання інформаційного світу дозволяє розширити коло інтересів дитини і сприяє її додатковій освіті, спонукає до кмітливості, привчає до самостійного розв’язання задач.

Водночас діти стикаються в Інтернеті з певними небезпеками, наприклад, комп’ютерними вірусами й шкідливими програмами, кібербулінгом, секстингом, шахрайством, або самі створюють собі проблеми, розповсюджуючи про себе особисту, приватну інформацію.

За даними різних міжнародних досліджень, лише 29% дітей повідомляють, що завжди почуваються безпечно онлайн. Щодо України, то 92% дітей до 12 років вже постійно користуються Інтернетом. 67% опитаних бачили в Інтернеті те, що їх засмучує. Кожна третя дитина готова зустрітися із незнайомцями і лише 15% дітей відповіли, що знають, як потрібно діяти в разі небезпеки.

Карантин і нездорові моделі поведінки

Сьогоднішні реалії стають причиною загальної депресії населення. Паніка від поширення вірусу, посилений карантин та ізоляція лише поглиблюють проблеми нездорової поведінки людей.

Доктор Річард Охрінг, кандидат наук в області клінічної психології, дає інструменти, що допоможуть запобігти та впоратися з подібними негативними факторами ризику.

Тривале перебування вдома — фактор ризику нездорової поведінки. Ізоляція підвищує рівень стресу, провокує негативні емоції (занепокоєння і пригнічений настрій), нудьгу, самотність, нав'язливі думки і міжособистісні конфлікти (з членами сім'ї). І, щоб впоратися з ними, люди, на жаль, вдаються до нездорових моделей поведінки: переїдання, вживання шкідливої їжі, надмірного куріння, зловживання алкоголем і психоактивними речовинами.

Як із цим впоратися?

  • Запитайте себе, що є головною причиною вашої нездорової моделі поведінки (нудьга, самотність тощо).
  • Після визначення причини можна спробувати усунути або, принаймні, зменшити цей фактор. Наприклад, людина, яка переїдає від нудьги, може, для початку, створити список планів на кожен день, щоб завжди бути зайнятою і не думати про їжу. Дуже корисно мати когось поруч, хто підтримає і проконтролює.

Інший приклад: людина, яка через надмірне занепокоєння з приводу різних проблем, пов'язаних з вірусом або карантином (через проблеми з грошима, здоров'ям, освітою дітей, сімейні конфлікти), п'є занадто багато алкоголю.

  • Ефективною технікою для зменшення занепокоєння й нав'язливих думок є mindfulness-медитація. На Youtube є хороші безкоштовні відео, які пояснюють як виконувати вправи на усвідомленість.

Якщо, незважаючи на ці зусилля, нездорова модель поведінки все ще зберігається, спробуйте поведінкові стратегії.

  • Наприклад, людина переїдає. Можна скласти щоденний план харчування і стежити за успіхом його реалізації, контролюючи його недостатню або надмірну складність.
  • Крім того, можна скласти список альтернативної діяльності (заняття гімнастикою, прослуховування музики, перегляд телевізора) та перемикатися на нього, коли захочеться їсти в незапланований час.
  • Також, якщо людина вірить, що їй це допоможе, можна попросити члена родини або друга допомогти перешкоджати бажанню з'їсти щось незаплановане (пацієнт, коли у нього є таке бажання, дзвонить другу, а той намагається його відмовити або відволікти).

Подібні стратегії можна використовувати й для інших проявів нездорової поведінки.

Удачі та бережіть себе!

Соціальний педагог

Корисна інформація! Порядок реагування на випадки булінгу (цькування)

Питання булінгу, останнім часом, хвилювало чи не кожен заклад освіти в Україні. У багатьох батьків та педагогів поставало питання: "Як протидіяти, як реагувати та до кого звертатися за допомогою?".

Ще до карантину, Міністерством освіти і науки було затверджено Порядок реагування на випадки булінгу (цькування) (Наказ МОН України № 1646 від 28 грудня 2019 року «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти»).

Документ визначає механізм реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти. Пропонуємо візуалізацію його, аби у вас завжди під рукою була необхідна інформація.

Пам'ятайте: обізнані-значить захищені!

94290273 2971479436262454 296871678552571904 o

94640046 2971479629595768 4197230251413078016 o

Хто я? Визначаємо свій тип особистості!

Fotoram.ioПід час карантину у людини з’являється чимало зайвого часу, який можна продуктивно використати на себе, для розвитку власної особистості та її удосконалення.

Багатьом людям насправді складно одразу дати чітку і розлогу відповідь на запитання: «Хто я?», і це нормально. Часто самопізнання відбувається через призму наших дій та їхніх результатів, оцінок, окремих образів самих себе в різних умовах, а також через думки людей навколо і порівняння себе з ними.

Згадайте різні складні життєві ситуації, у яких ви бували, й оцініть, як ви діяли. Згадайте приємні моменти, що приносили вам щастя; свої досягнення та невдачі. Це допоможе вам краще зрозуміти свої схильності, слабкі й сильні сторони.

Також на допомогу вам можуть прийти різноманітні тестування. Один із таких пропоную Вашій увазі. Це тест, в основі якого лежить поділ особистостей на 4 основні типи: «аналітики», «дипломати», «вартові» й «дослідники», кожен із яких ділиться на 4 підтипи. Дана методика дає можливість отримати конкретну, точну характеристику того, хто Ви є, та чому Ви вчиняєте так, як вчиняєте.

Дане тестування може бути корисним, насамперед, учням старших класів, які стоять перед вибором майбутньої професії.

Посилання на тест:

https://www.16personalities.com/uk

Соціальний педагог Живчин С. В.